8 paşi pentru un zâmbet strălucitor şi sănătos

Cât de des trebuie să vizitez dentistul?
august 13, 2018
Albirea dentara cu Lampa ZOOM
august 21, 2019

Menţinerea unor obiceiuri sănătoase, cum ar fi evitarea anumitor alimente şi consumul de apă, poate aduce strălucire zâmbetului dumneavoastră.

 

Pentru a obţine un zâmbet strălucitor va trebui să acordaţi dinţilor mai mult decât un periaj regulat. Dinţii sănătoşi încep cu obiceiuri sănătoase – de la rutina de periaj până la alimentele pe care ar trebui să le consumaţi şi cele care nu.

Cavitatea bucală este punctul dumneavostră de contact iniţial al organismului cu substanţele nutritive pe care le consumaţi. Ceea ce introduceţi în gură vă influenţează atât sănătatea dinţilor şi gingiilor, cât şi sănătatea generală. Aceasta include băuturile, tipul şi frecvenţa gustărilor cât şi guma pe care o mestecaţi.

Este important să mergeţi dincolo de periaj şi să vă modificaţi obiceiurile zilnice pentru a obţine zâmbetul luminos şi sănătos pe care vi-l doriţi. Iată cum:

Evitaţi deteriorarea smalţului. Stratul smalţului de protecţie din componenta dinţilor reprezintă prima apărare împotriva cariilor. Consumul anumitor alimente şi băuturi au efect de erodare, punându-vă zâmbetul în pericol. Alegerea sucurilor pline de zahar, a dulciurilor lipicioase, a băuturilor de fructe îndulcite şi a gustărilor dulci promovează cariile dentare. Când consumaţi alimente dulci sau savuraţi băuturi zaharoase pentru perioade lungi de timp, bacteriile folosesc zahărul pentru a produce acizi care atacă smalţul dinţilor. Asiguraţi-vă că citiţi etichetele produselor alimentare şi optaţi către alimente cu conţinut scăzut de zahăr.

Consumaţi alimente bogate în nutrienţi. Dinţii dumneavoastră au nevoie de substanţe nutritive pentru a rămâne puternici, albi şi lipsiţi de carii. Pentru o bună sănătate dentară este important să mâncaţi o varietate de alimente acoperind fiecare din cele cinci grupuri alimentare majore. Acest lucru va asigura obţinerea nutrienţilor necesari de care dinţii au nevoie. Calciul din produsele lactate şi verdeţurile legumicole este deosebit de important pentru sănătatea dinţilor. Fosforul care se găseşte în proteine cum ar fi ouă, peşte, carne de pasăre şi lactate este, de asemenea, esenţial. Ambele substanţe nutritive ajută la protejarea şi refacerea smalţului dinţilor.

Limitarea gustărilor. Consumul excesiv al gustărilor nu face rău doar taliei dumneavoastră, ci şi dinţilor. Alimentele consumate ca parte a unei mese dăunează mai puţin dinţilor decât consumul mai multor gustări pe parcursul zilei, deoarece în timpul mesei este eliberată mai multă salivă. Saliva ajută la spălarea alimentelor din cavitatea bucală şi reduce efectele acozilor care pot dăuna dinţilor şi provoca carii. Unele gustări sunt inevitabile, deci asiguraţi-vă că optaţi pentru ceva sănătos, cum ar fi brânza, legume, nuci sau fructe.

Nu fumaţi. Fumatul şi folosirea produselor pe bază de tutun vă pătează dinţii şi afectează toată cavitatea bucală. Acest obicei poate provoca afecţiuni ale gingiilor care poate duce la pierderea dinţilor, precum şi la cancerul oral. Dacă este efectuată o intervenţie chirurgicală orală sau o extragere dentară, fumatul poate încetini timpul de vindecare.

Limitaţi consumul produselor care pătează dinţii. Băuturile dumneavoastră preferate pot avea efect de colorare a dinţilor. Cafeaua, ceaiul şi vinul roşu sunt unele dintre potenţialii ‘vinovaţi’. Acestea conţin pigmenţi intenşi numiţi cromogeni ce se ataşează pe smalţ (partea albă, exterioară a dinţilor). Dacă doriţi dinţi albi, impecabili, limitaţi consumul acestor băuturi şi alimente ce pătează dinţii. Pentru a ajuta la contracararea petelor existente luaţi în considerare utilizarea pastei de dinţi cu fluor cu efect de albire sau întrebaţi medicul stomatolog despre soluţii şi tratamente pentru albirea dinţilor.

Beţi multă apă. Este sănătoasă, este gratuită, este disponibilă pretutindeni şi face minuni pentru sănătatea orală – în concluzie încercaţi să transportaţi cu dumneavoastră o sticlă cu apă pentru consumul din timpul zilei.

Mestecaţi gumă fără zahăr. Periajul între mese este întotdeauna benefic, dar dacă nu aveţi o chiuvetă disponibilă puteţi mesteca gumă fără zahăr. Guma de mestecat fără zahăr sporeşte fluxul salivei, care curăţă cavitatea bucală de alimente şi alte resturi, neutralizează acizii produşi de bacteriile din gură şi conţine substanţe de combatere a afecţiunilor orale. Creşterea fluxului de salivă implică, de asemenea, mai mult calciu şi fosfat pentru a ajuta la întărirea smalţului dinţilor.

Consultaţi medicul dentist în mod regulat. Asiguraţi-vă că efectuaţi curăţări profesionale şi verificări periodice pentru a identifica din timp problemele orale. Diagnosticul precoce şi tratamentul problemelor dentare este de cele mai multe ori facil şi mai puţin costisitor iar vizitele stomatologice regulate pot ajuta la prevenirea dezvoltării unor probleme mai grave.

Programaţi-vă verificări periodice la medicul dentist, pentru un zâmbet luminos, alb şi sănătos.